
dzisiejszym artykule na ten temat. Każdy pacjent ma prawo do dochodzenia odszkodowania w każdej z dziedzin medycyny. Stomatologia nie jest tu absolutnie żadnym wyjątkiem. Trzeba mieć na uwadze to, że po prostu warto zainteresować się swoimi prawami – prawami pacjenta. Pomoże w tym chociażby rzecznik praw pacjenta, którego zadaniem jest fachowe doradztwo w takich właśnie kwestiach. To właśnie do tej instytucji warto zwrócić się od razu o pomoc!
Czy lekarze mogą popełniać błędy, a jeśli tak, to co im za to grozi? W tym tekście postaramy się odpowiedzieć na to i jeszcze na kilka innych pytań. Lekarze oczywiście popełniają błędy. Jeżeli nie wynikają one z ich złej woli, z nieodpowiedniego traktowania pacjenta to jest to kwestia zupełnie inna niż działanie celowe. Niestety polska służba zdrowia od lat boryka się z problemem braku personelu, a co za tym idzie dużego obłożenia lekarzy. Wyjątkiem jest tu na przykład stomatologia – ale tylko z tego względu, że tutaj bardzo rozwinęła się ilość gabinetów prywatnych. Stomatologia będzie potrzebna nie tylko jako uzupełnienie wizyt publicznych, ale także jako fachowa rada i doświadczenie. Popełnienie błędu przez lekarza może wiązać się z konsekwencjami prawnymi, jeżeli zostanie skierowany przeciwko niemu odpowiedni akt oskarżenia.
Specyficzni stomatolodzy
Stomatolodzy czy też dentyści to chyba najmniej lubiana grupa lekarzy. Na prawdę jest mało ludzi, którzy z przyjemnością chodzą do dentysty, że o dzieciach nie wspomnę. Ja sam kiedy byłem jeszcze mały dentysty bałem się bardziej niż Buki z Muminków.
Mimo stosowanych nowoczesnych metod znieczulania i leczenia dentysta i wizyta u niego dalej pozostaje w sferze raczej nieprzyjemnych doświadczeń. To nie to samo co wizyta u lekarza rodzinnego czy innego specjalisty. Sami dentyści również to ludzie specyficzni, bo jednak trzeba faktycznie lubić ten zawód, aby go wykonywać.
Telefoniczna obsługa gabinetu dentystycznego
Sprawna obsługa gabinetu dentystycznego wymaga prowadzenia zapisów do dentysty. Najbardziej klasyczną metodą prowadzenia takich zapisów jest metoda telefoniczna. Pozwala ona na prowadzenie dialogu z potencjalnym pacjentem i odpowiadanie na wszystkie jego pytania. Poza tym prowadzona jest coraz częściej internetowa obsługa gabinetu dentystycznego. Jest ona bardzo wygodna zarówno dla potencjalnego pacjenta, jak i dla pracowników przychodni. Pacjent może bowiem w jednym momencie sprawdzić wszystkie terminy przyjęć swojego dentysty, a pracownicy przychodni nie muszą odbierać tak dużej liczby telefonów, jak wcześniej. Wykorzystując swoje konto internetowe będzie można także odwołać wcześniej zarezerwowaną wizytę.